כללי

יום האישה הבינלאומי 2022

יום האישה שנחגג היום ברחבי העולם בא לכבד ולעודד הישגים של נשים לעודד שוויון כלכלי  וחברתי, שוויון הזדמנויות עבור האישה. דרך ארוכה ויפה עשינו ויש עוד דרך ארוכה לעשות, אנחנו חיות בעולם בו זכויות האדם בכלל וזכויות האישה בפרט עדיין נפיצים ומעוררים תסכול גדול.  בישראל של היום .נשים מרוויחות 68% משכר של גבר במגזר הציבורי והעסקי כאחד (בהייטק 85% ) 

ביום כזה מעודדים מודעות ומציפים הצלחות ובעיות, מנופפים בסיסמאות מול העולם הגברי. מבחינתי הדבר הכי מבורך ביום שכזה הוא האפשרות לעצור רגע ולהתעכב על המקום שאנחנו עומדות בו כרגע, בנקודת הזמן הנוכחית. 

העידן שלנו מביא ליחסים בין נשים וגברים מורכבות חדשה שלפעמים מייצרת מתחים פנימיים ושאלות לגבי הדרך שאישה צריכה לנווט בעולם.  בישראל של שנת 2022 בקבוצת הווטסאפ של ביי״ס עדיין נשמר הטלפון של האמא באופן אוטומטי, כשחושבים על זה מבינים שיש לנו עוד דרך לעשות  כדי לחוות חופש ושיוויון הזדמנויות אמיתי.  

בחרתי להעלות כמה נקודות שמעסיקות אותי ביום האישה 2022

  1. נשים הן כוח עבודה ״לא משולם״ כוח המאפשר לחלק אחר במשפחה לייצר אבני יסוד כלכליים עבור המשפחה. חלקן חיות במאבק פנימי עמוק בין הצרכים האינטלקטואלים שלהן אל מול צרכי הילדים שאותם הביאו לעולם. גם הן ראויות להערכה ביום האישה. העבודה שלהן שקופה ולא מתוגמלת בכסף ולפעמים גם נלקחת כמובנת מאליה.
  2. יש פער גדול בהערכה הכלכלית של אישה את עצמה מול גברים וזה יסוד עמוק עמוק שנטוע בחינוך ובאופן בו גדלים ילדינו, בנותינו. ילדים ניזונים ממה שהם חווים, דאגה לחינוך שלהם היא הבנה שדיבורים ותיאוריות לא יעצבו באמת את תפיסת עולמם, שינוי בהתנהלות משפחתית יביא להכרה עמוקה של מציאות שצריכה להשתנות או במקרה הטוב כבר משתנה. 
  3. הדרך הבריאה להמשיך את השינוי היא לעורר מודעות, לבחון את הבחירות שאנחנו עושות וללכת בדרך שהיא מותאמת לצרכים האישיים של כל אחת ואחת. 
  4. עם המודעות מגיע זמן האחריות הזמן שבו אישה תהיה מחויבות לעצמה ״להתלכלך בבוץ״  ולהיות מעורבת בכלכלת המשפחה. להיכנס לחשבון הבנק ללמוד את ההתנהלות הכלכלית להביע עמדה ולקחת חלק ולהשפיע גם בפן הזה על התפתחות המשפחה. 
  5. אין אישה שהיא גם אמא שלא חיה את תחושת האשמה, הרצון להיטיב עם כולם גובה מחיר בריאותי ונפשי כבד מאימהות. אין כאן קסמים, מודעות ובחירות מושכלות עבורך והבנה שהם כך גם עבור ילדייך יכולה להקל את כובד המשקולת. 

בזכות יום האישה וההתעסקות עם ההגדרות והשינויים בחרנו להוציא לחזית את כל הנשים שעובדות באנג׳לי ולאפשר הצצה ליום העבודה הרשמי שלנו. להפגיש אתכן.ם עם כל הנפשות שקמות בבוקר ולוקחות חלק בעשייה. כולן נשים בשלבים שונים של החיים. כל אחת בעיני היא מקור השראה ראוי להצגה ליום האישה, כל אחת עשתה בחירות אמיצות בדרכה ומנסה להוביל את עצמה (ומשפחתה) לעתיד שוויוני יותר, מאפשר יותר. אני מחכה לספר לכן עליהן בפוסטים נוספים במהלך החודש הזה. הצוות שלנו, שהוא  כוח ומשפחה של נשים עומד מול עיניי שאני מעצבת קולקציה חדשה ואני מתרגשת ושמחה על ההחלטה להציג אותנו יחד לפני המצלמה עם הקולקציה החדשה.

הצעד הזה- לשים נשים שלובשות אנגלי בפרונט הוא חלק מהחלטה אסטרטגית שתלווה אותנו השנה, החלטה שלקחנו בתחילת השנה, ותהיה חלק מעתיד המותג, להציג את הנשים – הלקוחות והחברות שלנו עם הבגדים שלנו יותר, עבורכן.ם וגם עבור אנג׳לי, להציג את מי שאני רואה כהשראה ולהצליח לספר סיפור רחב יותר על נשיות, עקרונות וערכים.

יום האישה 2022 שמח לכולנו,

גילי